Fotosentezin Kuantum Doğası

Bilimsel araştırmalar moleküler düzeyden atom seviyesine inmeye başladığında artık ister istemez kuantum etkilerinden söz etmek gerekiyor. Tıpkı geçtiğimiz günlerde yayınlanan bitkilerde fotosentez sürecinde enerjinin, elektronun kuantum davranışları sayesinde iletildiğinin ortaya konmasında görüldüğü gibi. Güneş'ten gelen fotonların bitkilerde besin sentezinde kullanılan klorofil gibi proteinlerde elektronları uyararak, enerjinin atomlar arasında gelişgüzel iletildiği düşünülüyordu. Fakat yapılan yeni araştırmalar, bu enerji akışında elektronların eşleşmesinin önemli rol aldığını ortaya koyuyor.

Araştırmanın sonuçlarını açıklayan yazıda belirtildiği üzere :

"Elektronun kuantum doğasından kaynaklanan dalga yapısı, klorofil benzeri hücreleri bir araya bağlıyor ve enerjinin proteinler üzerinden tıpkı yay üzerinde dalganın ilerlediği gibi iletilmesini sağlıyor."

Araştırma ile ilgili Physical Review Focus'da yayınlanan yazıya erişmek için aşağıdaki bağlantıdan yararlanabilirsiniz.

The Quantum Dimension of Photosynhthesis
GönderenArif16 Şubat 2009 Pazartesi

0 yorum:

Yorum Gönder