Dijital Sporcu Vizeleri ; Bilgisayar Oyuncularına Sporcu vizesi


Öncelikle sizlere ağzım açık okuduğum bir haberden bahsetmek istiyorum.
Bu ayın 11′inde Dota 2 takımlarından İsveçli Alliance, Dota 2 2013 turnuvasını kazandı ve tam 1.430.000 dolar ödül aldılar. Evet, yanlış okumadınız, bir oyun turnuvasının ödülü olarak neredeyse bir buçuk milyon dolar aldılar. Bu, bugüne kadar, bir bilgisayar oyunu turnuvasından alınmış en büyük ödül oldu.
İsveçli Alliance Clanıİsveçli Alliance Clanı
Yakın zamanda yine bilgisayar oyunları ile ilgili başka bir haber daha okumuştum. Amerika’da bilgisayar oyuncularının lisanslı sporcu olarak tanındığından bahsediyordu.
Bu bilgisayar oyuncularının bundan sonra uluslararası yolculuklarını sporcu lisansı ile yapacakları anlamına geliyor. Bu haberleri birleştirip, büyük resme bakabilirseniz geleceği görebilirsiniz.
Bu şu anda bildiğimiz anlamdaki fiziksel sporun gözden düşmesine yol açar mı bilmiyorum. Bunu kestirmek çok zor ama çok net görünen bir şey varsa o da gelecekte, dijital sporcuların çok daha yüksek meblağlar kazanan,  popüler insanlar olacağı.
Bir oyun konsolu ile beyzbol oynayan insanlarBir oyun konsolu ile beyzbol oynayan insanlar
Bugün bile koşmak, zıplamak yerine eline aldığı bir konsolla, koşuyormuş, zıplıyormuş gibi yapan insanları görebilirsiniz. Aslında benim asıl takıldığım nokta, bunun havalı bir şey olarak lanse ediliyor oluşu. Ya biz çok geri kafalıyız, ya bu teknolojileri üreten şirketler çok yanlış bir yatırım yapıyorlar.
Bu şirketlerin geçmişine baktığımda üzülerek görüyorum ki benim geri kafalı olma ihtimalim daha fazla.
Bazen arkana yaslanıp geleceği beklemek en iyisidir.

0 yorum:

Yorum Gönder